Active baby

Beebi nagu baleriin

 Lugemis aeg: about 2 minutes.

Viimasel ajal on paljud tuttavad minu käest uurinud, et mida teha kui beebi hakkab ennast toe najal püsti ajama ja tahab palju varvastel seista. Tundub, et see teema on väga aktuaalne (või lihtsalt ümbritsevad mind inimesed, kelle beebi on sama vana kui minu Patrik) ja selle asemel, et kõigile ükshaaval varvastel seismisest rääkida, tundus lihtsam sellest väike blogipostitus teha.

Kui sinu beebi alles õpib toe najal seismist, siis on täiesti normaalne, et ta ennast aeg ajalt ka kikivarvule ajab. Suur põhjus selleks on huvi, et mis seal kõrgemal on, sest lapsed hakkavad ennem asjadele ronima, kui kõndima. Teine, füsioloogiline põhjus on näiliselt parem tasakaal püstises asendis. Kuna inimesed kasutavad vertikaalasendis tasakaalu säilitamiseks kõige rohkem kehatüve sirutajalihaseid, siis laps üleaktiveerib kikivarvul olemisega sirutajalihased ja nii tundub talle kergem tasakaalu hoida püstises asendis. Seismistasakaalu paranedes peaks aga varvastel seismine hakkama vähenema ning laps peaks toe najal mängides oma tallad maha panema. Ka külgsamme tehes peaks laps ilusasti täistallale toetama. Loomulikult võib ta endiselt varvastele tõusta, kui ta upitab millegi järele või tahab millegi peale ronida. Aga kui mõne aja möödudes on sinu beebi endiselt kikivarvul ja täistallale üldse ei toetu, siis tuleks temaga harjutusi teha ning jalalaba ja säärelihaseid masseerida. Kui varvastel seismine kinnistub, siis muutub selline asend lapse jaoks normaalseks (sest tal ju pole muud kogemust). Kuid varvastel seismisel tekib lihaspinge säärelihastesse ja see võib olla päris ebamugav lapse jaoks. Emmed kindlasti teavad seda tunnet, kui nad on päev läbi kontsakingadega kõndinud. See on see mida ka sinu laps tunneb, kui ta varvastel seisab. Siin on mõned nipid, kuidas soodustada täistallal seismist:

  • Kõige olulisem on lapsele meelde tuletada, et ta seismisel kannad maha asetaks. Haara lapsel puusadest ja suru tema kannad vastu maad ning ütle juurde näiteks „kannad maas“. Kasuta koguaeg sama tegevust ja käsklust, nii hakkab laps lõpuks tegevust ja sõna seosatama ning tulevikus piisab sul talle vaid meelde tuletada. Korrigeeri lapse asendit iga kord, kui märkad, et ta varvastel seisab.
  • Kükitamine on parim harjutus! Kükitamisel asetab laps täistallad maha ja kannakõõlus saab mõnusa venituse. Siin on video harjutusest:

  • Masseeri ja venita lapse säärelihaseid. Varvastel seismisel on lapse säärelihased ja kannakõõlus lühenenud asendis. Venitustega saame taastada normaalse lihaspikkuse. Massaaž aitab lihaseid lõdvestada ja leevendab lihaspingeid. Vaata videot jalalaba ja säärelihaste massaažist:

Tekkis küsimus või soovid kommenteerida?